Mizithra ( Mizithra - Μυζήθρα)


Mizithra este o branza facuta din lapte de capra sau oaie si este de 2 tipuri: nesarata sau sarata. Asemanatoare cu ricotta, mizithra este folosita la placinte dulci si sarate si paste. Am gasit o reteta de branza facuta in casa si am incercat-o si de-atunci o fac frecvent, astfel incat am in casa intotdeauna branza proaspata pentru paste, placinte etc. Trebuie avut grija sa nu se lipeasca laptele (atunci cand se branzeste) pentru ca va face cocoloase.
Este foarte usor de preparat, incercati-o! 

Ingrediente:

2 litri lapte proaspat sau UHT
otet (o ceasca mica)
sare grunjoasa
o bucata de tifon (sau tul)

Mod de preparare:

Fierbem laptele intr-o oala.
Cand ajunge la punctul de fierbere si incepe sa se umfle il stropim repede cu otetul.
Stingem imediat focul si mai lasam 3 minute pe ochiul aragazului incins. Lasam laptele sa se branzeasca aproximativ 5 minute pana ce se imparte in solid si lichid.
Il turnam intr-o oala pe care am acoperit-o cu tifonul. Legam cele 4 colturi ale tifonului.
Lasam sa se scurga 1 1/2 ora si apoi ii dam forma rotunda.
Scoatem tifonul si "imbracam" branza cu sare grunjoasa. O lasam sa se usuce acoperita cu un tifon (nu in frigider) 1-2 zile intorcand-o des pe toate partile. Apoi este gata pentru a fi folosita. Eu o rad, o pun intr-un bol de plastic cu capac si o pastrez la frigider pentru paste, placinte etc.

Comentarii