Reteta usoara de paine (Eykoli sintagi gia psomi - Εύκολη συνταγή για ψωμί)


M-am tot gandit sa fac paine, insa mi se parea asa o chestie grea, incat m-am lasat pagubasa repede. Am primit chiar si o masina de paine si am incercat o data sau de doua ori si a fost un esec total. Pana am gasit reteta asta super usoara si de-atunci o fac aproape in fiecare duminica. Este, probabil, singura reteta de paine cu faina cu agent de crestere si bere (in loc de drojdie) si e gata in doar 1 ora si jumatate. De obicei, dublez cantitatile si folosesc o tava rotunda cu diametrul de 25 cm.

Ingrediente:

1 pachet faina cu agent de crestere (500 gr.)
1 cutie bere 330 ml.
1 lingurita sare
1 lingura ulei de masline
susan (optional)

Mod de preparare:

Punem faina inr-un bol si facem in mijloc o gaura, unde punem sarea si uleiul. Adaugam putin cate putin berea si framantam cam 10 minute. Punem coca la frigider sa se odihneasca timp de jumatate de ora.
Mai framantam putin si ii dam forma de paine. O punem in tava unsa cu ulei. Presaram susan, apasam putin sa se lipeasca de paine si o crestam de cateva ori.
Coacem la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de aproximativ 1 ora.

Comentarii