Placinta cu spanac (Spanakopita - Σπανακόπιτα)



Iata am ajuns si la faimoasa placinta cu spanac. Eu personal n-am intalnit grec care sa nu manace placinta cu spanac.  Prietenii mei, familia mea, cunoscutii mei din Romania, turistii cu care am lucrat toti s-au declarat iremediabil cuceriti de aceasta placinta.

Ingrediente:

1 kg. spanac tocat marunt
800 gr. branza feta picanta taiata cuburi
2-3 radacini de praz tocate
4-5 fire ceapa verde tocate
1 pachet foi de placinta
1 ou
 sare ( daca branza e prea sarata, nu se mai pune sare)
putin piper
1 paharel ulei de masline
2-3 linguri faina

Mod de preparare:

Intr-un bol punem spanacul, prazul, ceapa verde, branza feta, oul, sarea, piperul, uleiul de masline si le amestecam bine. Apoi adaugam si faina pentru a lega compozitia (e posibil sa fie nevoie de mai multa). Intr-o tava unsa cu ulei punem 4-5 foi unse fiecare cu ulei, apoi punem compozitia de spanac, iar deasupra punem alte 4-5 foi unde fiecare cu ulei. Se taie placinta pentru a nu se umfla in cuptor. Dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30 de minute. Daca doriti puteti pune in compozitia de spanac si marar, e foarte buna si cu marar si fara.

Comentarii