Muffins cu rodie si ghimbir (Mafins me rodi kai tzintzer - Mάφινς με ροδι και τζιντζερ)




Unul dintre multele motive de bucurie atunci cand m-am mutat in Grecia a fost si faptul ca aici pot gasi, atunci cand e sezonul lor, proaspete si din belsug, 2 dintre fructele mele preferate: rodii si smochine. Asadar, acum trebuie sa trec la cautat si executat retete cu aceste 2 minunate fructe. Reteta aceasta de muffins am preluat-o de pe blogul Laurei, Mami & Amy's Kitchen. In plus fata de reteta Laurei, eu am adaugat si putina scortisoara, cuisoare macinate si sucul de la o rodie.

Ingrediente:

300 gr. faina
100 gr. zahar
250 ml lapte
1 ou
samburii de la o rodie
1 lingurita cu varf de ghimbir
60 gr. unt topit si racit
1 lingurita coaja de lamaie
1/2 lingurita sare
1 plic praf de copt
1/2 lingurita scortisoara
1 lingurita cuisoare macinate
sucul de la o rodie

Mod de preparare:

Intr-un vas amestecam faina, zaharul, praful de copt, sarea, apoi incorporam coaja de lamaie, ghimbirul, scortisoara si cuisoarele si facem o gaura in mijlocul compozitiei. In alt vas amestecam laptele, oul, untul topit si sucul de rodie. Turnam compozitia lichida peste cea cu faina si amestecam bine cu telul, astfel incat sa nu ramana cocoloase. Apoi adaugam si samburii de rodie. Turnam compozitia in hartie speciala de briose si apoi le punem in forma speciala de briose si dam la cuptorul preincalzit la 210 grade timp de 15-20 de minute. Se scot din cuptor si se pudreaza cu zahar pudra.

Comentarii