Tort Black Forest (Tourta Black Forest - Τούρτα Black Forest)


Acest tort l-am facut pentru botezul fiului meu. Aici in Grecia la botez nu prea se face tortul copilului, la biserica se impart invitatilor pe langa marturii, niste cutiute cu o bucatica de tort inauntru. Insa, se procedeaza asa pentru ca aici nu toata lumea invitata la biserica e obligatoriu invitata si la masa festiva. Asadar, pentru ca noi suntem o familie mixta si pentru ca toti invitatii de la biserica au fost invitati si la petrecerea de dupa, am renuntat la cutiutele cu dulciuri date la biserica si am facut pentru Stelios un tort. A iesit foarte bun, iar figurinele de pe el le-am cumparat de la un magazin de profil pentru nunti si botezuri. Ingredientele din reteta de mai jos sunt pentru 1 tort obisnuit, eu am dublat cantitatile pentru ca am facut tortul dublu.

Ingrediente:
1/2 cana faina
1 plic drojdie uscata
2 linguri cacao
4 oua (separate albusurile de galbenusuri)
1/2 cana zahar pudra
1/4 pahar visinata
2 cutii smantana
1 ciocolata de menaj
2 pahare visine din visinata
colorant alimentar (bleu)
unt pentru uns forma

Mod de preparare:

Incepem prin a incalzi cuptorul la 180 de grade. Ungem cu unt 2 forme. Adaugam plicul de drojdie uscata in faina si cacaua si le cernem de 2 ori pe toate, pe o hartie de copt. Cele 4 albusuri le batem spuma. Adaugam putin cate putin zaharul pudra si continuam sa batem pana devine bezea. Adaugam si cele 4 galbenusuri si continuam sa batem inca putin impreuna, apoi adaugam cate putin faina amestecata cu drojdie si cacao, continuand sa batem compozitia. Impartim compozitia in 2 in tavile unse cu unt si coacem la cuptorul preincalzit aproximativ 15 minute. Scoatem formele din cuptor si lasam 5 minute sa se raceasca, apoi scoatem blaturile din forma si le taiem in 2 pe orizontala. Le stropim cu visinata si le ungem cu crema preparata astfel: topim ciocolata la bain-marie, apoi luam de pe foc si cand e calduta o amestecam cu jumatate din smantana batuta cu putin zahar pudra si visinele din visinata. Procedam la fel cu inca 2 blaturi, iar al patrulea il punem deasupra, il stropim numai cu visinata, astfel vom obtine un tort cu 4 blaturi si 3 straturi de crema. Cealalta jumatate din smantana batuta cu putin zahar pudra, o punem deasupra si imbracam torul in frisca, apoi decoram dupa preferinta. Eu am amestecat putina frisca cu colorant alimentar si am decorat tortul, apoi am adaugat si figurinele cu tematica.

Comentarii