Tort cu crema de capsuni (Tourta me krema fraoula - Tούρτα με κρέμα φράουλα)


Astazi am avut prilej de sarbatoare, fiul meu a implinit 4 luni si pentru ca de cand s-a nascut, atunci cand a mai adaugat o lunita de viata i-am pregatit cate un tortulet, asa am facut si astazi. Un tort usor, aromat, savuros. Nu stiu exact daca originile acestui tort sunt pur grecesti, insa e o combinatie pe care eu am intalnit-o des aici in Grecia: ciocolata - capsuni.

Ingrediente:

1 ½ cana faina
½ cana cacao
2 lingurite praf de copt
3 cani zahar
5 oua
2 pliculete vanilie

Pentru sirop:

4 cesti apa
2 cesti zahar

Pentru umplutura:

1 plic crema de capsuni
1 plic crema de ciocolata
½ ceasca de capsuni taiate marunt
½ ceasca ciocolata rasa
ciocolata alba si neagra
putina frisca

Mod de preparare:

Intr-un bol se cern faina, cacaua si praful de copt. Ouale se bat cu zaharul timp de 15 minute. Se adauga faina, cacaua si praful de copt peste ouale batute cu zahar si se amesteca incet. Se amesteca si vanilia. Intr-o tava cu diametrul de aproximativ 30 de cm in care am pus hartie de copt unsa cu unt turnam compozitia de blat si o distribuim uniform. Se pune tava in cuptorul bine incins dinainte la 175 de grade pentru 15-20 de minute la nivelul din mijloc al cuptorului. Nu deschidem cuptorul in timpul coacerii. Indata ce e gata, lasam sa se raceasca si taiem blatul in 3. Insiropam fiecare blat si stropim cu coniac. Cele 2 plicuri de crema se prepara conform instructiunilor de pe plic. Amestecam crema de capsuni rezultata cu capsunile taiate marunt si crema de ciocolata rezultata cu ciocolata rasa. Pe un platou punem primul blat, il ungem cu crema de capsuni. Apoi al doilea blat pe care il ungem cu crema de ciocolata. Punem si al treilea blat. Topim ciocolata neagra si glazuram tortul, iar cu ciocolata alba facem un gratar decorativ si niste floricele (rozete)din frisca. Decoram cu fructe confiate (cirese, portocala, lamaie) si cu cateva capsuni proaspete sau congelate.





Comentarii